Végh József klinikai szakpszichológus, kriminálpszichológus és egykori túsztárgyaló lesz a Budaörsi Latinovits Színház soron következő közönségtalálkozójának vendége március 3-án, vasárnap este. A szakember a Lionel Shriver világhírű regényéből készült Beszélnünk kell Kevinről című előadást követő feldolgozó beszélgetésen osztja meg tapasztalatait és gondolatait a közönséggel. A Warholik Zoltán (Klubrádió) által vezetett beszélgetésen részt vesz a két főszereplő, Pelsőczy Réka és Fröhlich Kristóf, az előadást rendező Berzsenyi Bellaagh Ádám, valamint a regényt színpadra alkalmazó Németh Nikolett dramaturg is.
Lionel Shriver amerikai írónő 2003-ban megjelent, díjnyertes regénye a mai napig betonszilárd tabukat feszeget: a gyerekvállalás előtt álló nők félelmeit és az anyai szeretetre való képtelenséget. A könyvből 2011-ben készült film az Oscar-díjas Tilda Swintonnal és Ezra Millerrel a főszerepben, amely tovább növelte a könyv ismertségét, ám színdarabként való feldolgozására a Budaörsi Latinovits Színház vállalkozott elsőként. A Berzsenyi Bellaagh Ádám által rendezett előadást 2023. tavaszán mutatták be Budaörsön, és azóta is nagy sikerrel játsszák.
Hogy miről szól az előadás? Többek között arról, hogy Eva nem igazán akart anya lenni. Főleg nem egy olyan fiúé, aki 16 évesen úgy vonul be az amerikai történelembe, mint az első tinédzser, aki számszeríjjal gyilkolta meg hét iskolatársát, egy menzai dolgozót és az egyetlen tanárt, aki valaha kedvelte őt. Két évvel később Eva megpróbál rendet tenni a benne lévő káoszban, és kegyetlenül őszinte levélírásba kezd elidegenedett férjéhez. Eva, aki egész életében képtelen volt megbékülni az anyasággal járó áldozatokkal, most attól fél, hogy a saját fia iránt érzett ellenszenve felelős a tragédiáért.
„Mindig az anya a hibás, nem? Azért rossz a gyerek, mert az anyja alkoholista vagy drogos. Az anyja hagyja, hogy elvaduljon, ő nem tanítja meg neki, hogy mi a különbség jó és rossz között. Az anyja nincs otthon, mikor a gyerek hazajön az iskolából. Persze az nem számít, ha az apja piál meg sose jár haza. Azt aztán meg tényleg senki nem meri kimondani, hogy simán csak úgy született a gyerek, hogy gonosz és kész.” – mondja a kétségek közt hánykódó és önmagát hibáztató anyának egy másik elítélt rokona. De sok egyéb más mellett szó esik az amerikai fegyvertartás állandó dilemmájáról is: „Ha nem tudtak volna fegyvert szerezni, akkor elkezdenek macskákat rugdosni, vagy lekevernek egy-két pofont az ex-csajoknak. Lett volna egy kis orrvérzés, aztán szépen mindenki hazamegy depis zenét hallgatni.”
Az előadásban a címszereplő Fröhlich Kristófot, a Katona József Színházból érkezett, Budaörsön rendezőként és színésznőként is egyre gyakrabban megforduló Pelsőczy Rékát, Hartai Petrát, Ilyés Róbertet, Böröndi Bencét, Takács Katalint és Koós Boglárkát láthatja a közönség.